Pages

Wednesday 29 June 2011

Akan terusku seru namaMu

Dengan Nama Allah yang Maha Pemurah lagi Maha Mengasihani


Tuhanku
akan ku terus seru nama-namaMu
akan ku seru sedalam kalbu
memenuhi segenap penjuru
meroboh ego dihatiku

Ya Rahman
dengarlah rintihan hatiku
sahutlah panggilanku
jawabla permintaanku
dalam esak tangis hamba,
menterjemah seribu satu duka
aku hamba,tiada tempat bergantung
kecuali pada Kau yang Agung!
jangan tinggalkan aku ditepi
ubatilah luka lara hatiku ini

Ya Rahim
wahai pencinta Agung
cintaMu tiada penghujung
kasihMu sentiasa disanjung-sanjung
dambaan kasih yang terulung
aku rayu kasihMu yang mulia
walau nampak biasa disisi manusia
peluklah aku dengan kasihmu
moga hilang walang dihatiku

Ya Ghaffur
akanku terus ketuk pintuMu
tanpa jemu,tanpa ragu
sungguh tangan yang menadah penuh noda
penuh dosa khilaf sini dan sana
tetapi aku hanya hamba,
Kaulah yang MAHA MULIA!

Ya Aziz
jangan tinggalkan aku kepada dunia
nescaya aku akan dilupa
pada jiwa insani,
aku akan dizalimi
tidak juga pada diriku,
nescaya aku tak akan mampu

Tuhanku
jangan tinggalkan aku terasing
pada pintuMu aku mengadu
tak mungkin dapat berpaling

"Dan Allah mempunyai nama-nama yang baik (yang mulia), maka serulah (dan berdoalah) kepadaNya dengan menyebut nama-nama itu" (Al-A'raaf-180)

No comments:

Post a Comment